DM i Spejder

I samarbejde med 10 skønne spejdercentre inviteres i til DM i Spejder. Arrangementerne afholdes i foråret 2020 og der vil blive dystet i en lang række forskellige spændende færdigheder. Vælg det center som passer jer bedst. Måske i vil deltage der i plejer at komme eller måske i hellere vil prøve at deltage et andet sted. Det er helt op til jer selv.

DM i Spejder er en landsdækkende konkurrence udarbejdet af KFUM-spejderne. Alle spejderkorps er velkomne og vi følger aldersinddelingen hos KFUM-spejderne. Alle fra juniorer og op er velkomne.  

DM i Spejder er for alle og altså ikke kun for de mest stræbende patruljer, hvad mange ellers tror. Nogen deltager for at gå hele vejen til toppen af podiet imens andre deltager med det formål, at få sig en god oplevelse, sammen med både patruljen og en masse andre spejdere, som kommer fra nær og fjern.

Har i ambitioner om at kvalificere jer til finalen? Så giv den en skalle, for vi garanterer at finalen er værd at kæmpe sig videre til. Vi forventer at sende cirka 25% af alle patruljer videre til finalen.

Alle kvalifikationer vil være inddelt i 3 konkurrencer. En junior, trops og en seniorkonkurrence. Tjek reglerne her www.dmispejder.dk/regler/. I bør være opmærksomme på at kun trop og seniorpatruljer kan kvalificere sig til finalen. De vindende juniorpatruljer vil blive kåret som regionsmestre.

Der vil være check-in fredag fra kl. 19. Fredag aften vil blive brugt på lejrpladsetablering og et lejrbål. Konkurrencen løber for alvor af stablen lørdag morgen.

DM blev i 2018 en stor succes. Vi håber at vi i fællesskab kan sørge for at endnu flere får del i denne oplevelse og at i alle vil anbefale jeres spejdervenner at komme med.

Overordnet praktisk info

  • Alle patruljer medbringer selv alt det udstyr patruljen skal bruge i løbet af weekenden. Overnatning skal ske i telt og madlavningen vil ske over bål. På dette link vil det være muligt at finde alle praktiske informationer: dmispejder.dk/kvalifikation/praktisk-info/
  • Vi håber at alle grupper kan deltage med minimum en leder, som vil skulle bruges til hjælp som postmandskab og øvrige ad-hoc opgaver. Er dette ikke muligt skal patruljen som minimum have en aftale med en tilsynsførende leder fra en anden gruppe.
  • Det er alle gruppers eget ansvar at følge de angivne regler.
  • Prisen inkluderer alle måltider til og med frokost søndag. Aftensmad fredag er ikke inkluderet. Der laves mad til deltagende ledere på alle centre.
  • Kun juniorpatruljer må få hjælp til madlavning og lejretablering. Alle ledere til trops- og seniorpatruljer bedes lade patruljerne passe sig selv.
  • Tilskud til lejrpladsleje vil de enkelte arrangementer selv håndterer.
  • Tilmeldingen åbner d. 1. Februar 2020

For alt praktisk info benyt linket herunder. Linket fører til den til hver en tid gældende side for praktisk info.

Tryk jer videre til datoerne her

Tryk her for alt praktisk info